Produkcja filmów reklamowych


Nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. To właśnie od marketingu zależy, czy firma odniesie sukces. W jaki sposób skutecznie docierać do potencjalnych odbiorców? Jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, które to umożliwiają są filmy reklamowe.



produkcja filmów reklamowych


Po co robi się filmy reklamowe?

To jedna z najbardziej przystępnych dla odbiorców form reklamy. Tempo życia nieustannie przyśpiesza, obowiązków przybywa i coraz rzadziej można pozwolić sobie, chociaż na odrobinę wytchnienia – a podczas takowego ciężko się na czymś skupić. Sprawia to, że nasza kultura staje się bardziej „obrazkowa” niż „pisana”. Zdecydowanie łatwiej jest więc przykuć i utrzymać czyjąś uwagę za pomocą ciekawego filmu reklamowego, niż na przykład ogłoszenia w prasie. Obraz pozwala także na przekazanie tej samej treści w znacznie krótszym czasie niż reklama prasowa czy radiowa. Odbiorca, nawet jeśli nie koncentruje się w całości na przekazie, a jedynie widzi go „kątem oka”, podświadomie zapamiętuje logo i produkt, który jest reklamowany.

Kolejną zaletą filmów reklamowych jest ich funkcjonalność. Ta forma doskonale sprawdzi się zarówno w telewizji, a także w Internecie. Upowszechnienie dostępu do sieci dało marketingowcom duże pole do popisu. Niektórzy stawiają na tworzenie tak zwanych virali, czyli krótki filmików, które oferują ciekawą lub śmieszną, angażującą treść, przez co są chętnie udostępniane przez kolejnych internautów. Virale zalicza się do marketingu wirusowego, jednak aktualnie jest jedną z najbardziej powszechnych metod reklamowych. Jeśli nie jest to stricte film reklamowy, a na przykład film korporacyjny czy wizerunkowy, często emituje się je też na ekranach wiszących wewnątrz biura. Dzięki temu każdy klient, który wejdzie do firmy, mimowolnie odbierze płynącą z obrazu treść.




Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem produkcji filmu reklamowego?

Na początku należy ustalić, do kogo ma być skierowana reklama. Należy przemyśleć, jakie funkcje spełnia nasz produkt i kto może być zainteresowany jego kupnem. Przykładowo, filmy reklamowe zabawek można realizować z dwóch punktów widzenia – mogą albo zainteresować dzieci, które będą z owych przedmiotów korzystać, albo trafić do rodziców, pokazując im, jaki wpływ będą miały na rozwój ich pociech. Odpowiedni dobór grupy docelowej wpłynie na zwiększenie sprzedaży oraz wykreowanie dobrego wizerunku całej marki. Od niej zależy zarówno scenariusz, jak i forma przekazu.

Należy również określić, czy film reklamowy ma być emitowany w telewizji, czy w Internecie. Kanał dystrybucji wymusza na produkcji dostosowanie się do oczekiwań odbiorców. Filmy reklamowe emitowane w sieci mogą być nieco dłuższe, mają również mniejsze ograniczenia, jeśli chodzi o licencje i czas emitowania spotu. Pozwalają także na większe eksperymentowanie z formą. Spoty telewizyjne mają określoną długość – od około 30 do 45 sekund.

Przed rozpoczęciem nagrań należy także ustalić, jaki budżet przeznaczymy na produkcję. Na koszta składają się między innymi czynniki uwzględniające, czy zdjęcia będą kręcone w kilku lokalizacjach, czy w filmie reklamowym wystąpią rozpoznawalni aktorzy i jakie efekty zostaną w nim użyte. Nie można zapomnieć również o celu, jaki chcemy osiągnąć dzięki przekazowi. Po wstępnym ustaleniu tych kwestii można przystąpić do poszukiwania odpowiedniego wykonawcy, który podejmie się zrealizowania zlecenia.


produkcja filmów reklamowych

Jakie są rodzaje filmów reklamowych i który najlepiej wybrać?

Określenie „filmy reklamowe” to pojęcie dość obszerne. Istnieje wiele ich rodzajów, a każdy z nich zależy od grupy odbiorców i efektu, jaki zamierzamy nim wywołać. Zadaniem każdego filmu reklamowego jest pośrednie lub bezpośrednie namówienie do skorzystania z usług konkretnej firmy lub do kupna produktu reklamowej marki. Jednak niektóre odmiany przykładają większą wagę do tworzenia dobrego wizerunku firmy lub propagowania zachowań społecznych.

Podstawową formą są spoty reklamowe, które najczęściej widzi się w telewizji. Trwają zazwyczaj około 30 sekund i są emitowane w przerwach pomiędzy programami. Na srebrnym ekranie najczęściej pojawiają się krótkie filmy reklamowe, które wprost pokazują zalety produktu, zachęcając odbiorcę do zakupu. Można spotkać się również z takimi produkcjami filmów reklamowych, jak:

  • filmy promocyjne – to odmiana najbliższa klasycznej formie. Ma za zadanie uwypuklić zalety produktu i nakłonić do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Różni się tym, że są dłuższe, więc dają twórcy możliwości na przemycenie w przekazie większej ilości treści oraz pokazanie bardziej rozbudowanej historii

  • filmy prezentacyjne – są wizytówką firmy. Tego typu filmy reklamowe skupiają się przede wszystkim na zaprezentowaniu, w jaki sposób funkcjonuje przedsiębiorstwo. Tutaj powinny znaleźć się informacje, w jakiej branży działa firma, jakich pracowników zatrudnia, co oferuje i co jest główną ideą marki. Filmy prezentacyjne są zazwyczaj krótkie, emitowane najczęściej w mediach społecznościowych lub na wszelkiego rodzaju targach pracy i konferencjach,

  • filmy rekrutacyjne – jest to forma filmu reklamowego skierowana do potencjalnych kandydatów na pracowników. Przedstawia się w nich dobrą atmosferę panującą w firmie oraz benefity, które można czerpać z zajmowanego stanowiska. Najczęściej opierają się na scenach z przerw lub firmowych imprez pokazując, jak dobrze pracownicy czują się w biurze,

  • filmy eventowe – to inaczej sprawozdanie z tego, co działo się na przykład na targach, konferencjach lub imprezach firmowych. Ich celem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz przybliżenie jej zakresu działalności,

  • filmy produktowe – tego rodzaju filmy reklamowe przydatne są w przedsiębiorstwach sprzedających konkretne produkty. Na nagraniu można zobaczyć, jak działa dana rzecz oraz obejrzeć ją z każdej strony. Sprawdza się zdecydowanie lepiej niż klasyczne zdjęcie,

  • filmy szkoleniowe lub instruktażowe – mają cel edukacyjny i są najczęściej skierowane do pracowników firmy, partnerów biznesowych lub osób zainteresowanych daną tematyką. Filmy szkoleniowe tworzy się zazwyczaj dla osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie, natomiast filmy instruktażowe dedykowane są odbiorcom zewnętrznym.




Jak sprawić, aby film reklamowy był skuteczny?

Najważniejsza jest dobra historia, a konkretniej historia, która wywołuje wyraziste emocje. Na co dzień jesteśmy atakowani z każdej strony setkami różnych reklam, dlatego fabuła musi być wciągająca i zapadająca w pamięć. To zdecydowanie zwiększa szansę na to, że klient skorzysta właśnie z naszej oferty. Trzeba jednak pamiętać, że w krótkiej reklamie nie stworzymy narracji tak skomplikowanej, jak w filmie pełnometrażowym. Dlatego produkcja filmów reklamowych powinna odbywać się w taki sposób, aby materiał posiadał historię stosunkowo prostą, by odbiorca od razu zrozumiał, o co w niej chodzi. Od samego początku musi zainteresować oglądającego, tak, aby chciał wiedzieć, jaka będzie puenta. Narracja musi być również wiarygodna.

Reklamy, które nie odwzorowują prawdziwego życia, najczęściej są przez widzów wyśmiewane i traktowane niepoważnie. Oczywiście od tej reguły zdarzają się wyjątki. Niektóre filmy reklamowe mogą dziać się na przykład w kosmosie, jednak zazwyczaj dotyczy to promocji branż kreatywnych lub skierowanych do najmłodszych odbiorców. W tym przypadku warto zastanowić się nad reklamą animowaną, która podkreśli obraną konwencję. Jeśli producent zabawek stworzy film reklamowy, w którym przedmioty ożywają i mówią, zostanie to potraktowane jako odzwierciedlenie dziecięcych marzeń i świata fantazji. Jeśli natomiast firma produkująca proszek do prania pokaże scenę z ubłoconą koszulką, która po włożeniu i wyciągnięciu z wody z proszkiem jest nieskazitelnie czysta, odbiorcy najprawdopodobniej stwierdzą, że obraz jest oderwany od realiów.

Trzeba pamiętać również, by nie próbować stworzyć historii, która trafi do każdego. Każdy widz jest inny i każdy ma inne potrzeby, dlatego opowieść przedstawiona w reklamie powinna być kierowana do konkretnej grupy docelowej, potencjalnie najbardziej zainteresowanej produktem lub usługą i dostosowana do branży, w której dana marka działa.

Tak jak „piosenka musi posiadać tekst”, tak filmy reklamowe muszą posiadać scenariusz. Jeśli mamy już stworzoną historię, należy przeanalizować jeszcze, czy ma ona szansę trafić do odbiorców. Najważniejsze kwestie, które należy przemyśleć, to: wyznaczenie treści, która jest dla nas najistotniejsza i którą chcemy podzielić się z widzami, sprawdzenie, czy wszystkie zalety przedmiotu zostały wystarczająco uwypuklone oraz dostosowanie języka reklamy to grupy docelowej. Trzeba dopasować także styl filmu do promowanego produktu. Możliwości jest wiele – może to być na przykład film animowany czy produkcja przypominająca przekazy reporterskie. Jak widać produkcja filmu reklamowego to zbiór wielu wzajemnie przenikających się czynników, które mają wpływ na finalny efekt.

Filmy reklamowe powinny angażować kilka zmysłów naraz. To sprawi, że klient bardziej „wciągnie się” w historię. Samo pokazanie produktu może nie wystarczyć – warto, by jego zalety podkreślił jeszcze lektor lub bohaterowie reklamy. Doskonale sprawdza się forma rekomendacji, a także pokazanie problemu oraz łatwego i szybkiego rozwiązania go przy pomocy reklamowanego przedmiotu. Trzeba uważać jednak, by takie zabiegi nie były przerysowane ponieważ, jak wspominaliśmy wcześniej; odbiorcy uznają je wtedy za mało wiarygodne. Nie można zapomnieć również o przekazaniu, gdzie można znaleźć reklamowany produkt. Często stosuje się formuły „Dostępny we wszystkich sklepach budowlanych” lub „Tylko na stronie…”.


produkcja filmów reklamowych

Co powinien zawierać każdy film reklamowy?

Przede wszystkim film reklamowy powinien pokazywać, dlaczego warto skorzystać z usług właśnie tej firmy. Samo przestawienie oferty to za mało. Na rynku istnieje ogromna konkurencja, dlatego tak istotne jest przekazanie idei, która przyświeca marce. Powinno się uwydatnić, co dobrego chcielibyśmy zrobić dla klienta, dla świata czy też w jakimś innym celu.

Po drugie – emocje. Są one dużo ważniejsze niż dane techniczne. Klient powinien czuć się związany z marką, a nie z konkretnym przedmiotem. Istotne jest pokazanie, jakie korzyści płyną z używania produktu, akurat naszej firmy. Dla przykładu, szybki samochód, który jest jednocześnie dość tani w utrzymaniu, będzie nie tylko sprawnie działającym pojazdem, ale również środkiem, dzięki któremu szybciej będzie można wrócić do rodziny i spędzić z nią więcej czasu - a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na prezenty dla najbliższych. Odbiorcy nie muszą wiedzieć, jakimi dokładnie cechami charakteryzuje się produkt. Decydując się na zakup, chcą podnieść komfort swojego życia, dlatego lepiej niż „suche” informacje, sprawdzi się prezentacja tego, w jaki sposób ich życie zmieni się na lepsze. Wielkość matrycy w aparacie fotograficznym najprawdopodobniej nic nie powie klientowi, który zupełnie nie zna się na fotografii. Skuteczniejsze będzie pokazanie, jakie zdjęcia będzie mógł robić podczas wakacji.

Nie można jednak całkowicie zapomnieć o tym, co reklamujemy. Filmy reklamowe muszą zawierać nazwę produktu i firmy oraz logo wraz z podstawową identyfikacją wizualną. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient, zastanawiając się nad wyborem pomiędzy dwoma przedmiotami, które posiadają takie same parametry techniczne, wybierze ten, który mu się dobrze kojarzy.




Filmy reklamowe - cena

Ile powinien kosztować film reklamowy? Nie istnieje konkretna odpowiedź na to pytanie. Cena projektu uzależniona jest od wielu czynników – od tego, co i jak chcemy pokazać, jaka jest nasza grupa docelowa, ile ma trwać film reklamowy oraz gdzie będzie emitowany. Po poznaniu wszystkich niezbędnych szczegółów filmowcy oszacują, ile czasu trzeba będzie przeznaczyć na tworzenie scenariusza, nagrania i montaż oraz przeanalizować, jaki sprzęt będzie do tego potrzebny. Jeśli zdjęcia mają być kręcone w konkretnym, oddalonym od siedziby agencji miejscu, do ceny zostaną doliczone koszty dojazdu i zakwaterowania.

Niska półka cenowa
Cena najprostszych produkcji wahają się pomiędzy 2000 - 7000 zł. To opcja dla małych przedsiębiorstw, którzy potrzebują prostego filmu na stronę internetową lub profile w mediach społecznościowych. Przy takich nagraniach uczestniczy zazwyczaj niewielka ekipa, używająca podstawowego sprzętu.

Średni segment cenowy
Kolejna półka cenowa kończy się na około 25 tysiącach złotych. Filmy reklamowe z tego przedziału są tworzone przy użyciu kilku profesjonalnych kamer i aparatów, w tym także wysiegników kamerowych czy innych specjalistycznych akcesoriach. W skład ekipy filmowej powinni wchodzić dźwiękowcy, styliści, charakteryzatorzy, operatorzy oraz mistrzowie oświetlenia. Można liczyć również na pojawienie się profesjonalnych aktorów oraz muzyki stworzonej specjalnie na potrzeby reklamy. Jeśli zajdzie taka potrzeba, zdjęcia będą kręcone w różnych lokalizacjach.

Klasa premium
Następny przedział to szacunkowy koszt od około 25 do średnio 120 tysięcy złotych (oczywiście Mieszczą się w nim najwyższej jakości filmy przeznaczone do emisji w Internecie oraz reklamy telewizyjne. W tym przypadku do produkcji często angażuje się znanych aktorów. Wykorzystywany sprzęt dorównuje temu używanemu przy najlepszych pełnometrażowych produkcjach. Filmy reklamowe, na które przeznacza się ponad 120 tysięcy złotych to zlecenia od największych stacji telewizyjnych.

Na który wariant się zdecydować? Dlaczego nie należy oszczędzać na filmie reklamowym? Ponieważ może się okazać, że przez nadmierną oszczędność, w zamian otrzymamy reklamę, która z powodu niskiej jakości wykonania do niczego się nie przyda. Najczęściej poszukuje się oszczędności w tanim sprzęcie, kręceniu zdjęć w „oklepanych”, oczywistych lokalizacjach, zatrudnianiu zbyt małej liczby osób do ekipy filmowej oraz używaniu muzyki z darmowych baz, przez co reklama będzie brzmieć jak tysiące innych. Niski budżet może równać się także po prostu kolejnemu przeciętnemu spotowi.


produkcja filmów reklamowych

Czy można samodzielnie stworzyć film reklamowy?

Oczywiście można samodzielnie napisać scenariusz, nakręcić sceny i zmontować je lub zlecić to komuś „po znajomości”. Jeśli w zdjęciach będą uczestniczyć pracownicy lub przyjaciele, a do nagrań użyjemy kamery w telefonie lub sprzętu, który posiadamy w domu, budżet takiej produkcji będzie praktycznie zerowy. Trzeba jednak liczyć się z tym, że taki film reklamowy będzie słabej jakości i najprawdopodobniej będzie miał problemy z wybiciem się spośród innych. Czasem takie niskobudżetowe filmy wręcz odstraszają potencjalnych klientów, zamiast ich przyciągać. Również wymyślenie spójnej, interesującej i, co najważniejsze; wartościowej historii może okazać się trudne.

Dobrym rozwiązaniem dla osób, które zdecydują się na samodzielne stworzenie filmu reklamowego, są bezpłatne, internetowe generatory filmów (na przykład Youtube Video Builder). To proste narzędzia, które oferują wiele rodzajów szablonów filmów reklamowych. Dużą zaletą, ale również jednocześnie wadą jest to, że generatory tworzą materiały ze zdjęć i grafik, nie zaś z plików wideo. Dzięki temu nie trzeba przejmować się kręceniem ujęć, jednak taki film jest mniej atrakcyjny dla odbiorcy. Generatory filmów są przydatne dla osób, które chcą zrobić prostą reklamę w oparciu o pokaz slajdów. Nie wymagają posiadania specjalnego oprogramowania, ani wiedzy z zakresu montażu.




Na co zwrócić uwagę przy szukaniu agencji filmowej?

Znalezienie dobrej agencji filmowej do stworzenia filmu reklamowego to nie lada wyzwanie. Pierwszym krokiem powinno być dokładne zapoznanie się ze wszystkimi firmami tego typu działającymi w okolicy. Warto sprawdzić, czy ich strony internetowe nie wyglądają archaiczne oraz z jakimi przedsiębiorstwami współpracowały w przeszłości. Punktem zaczepienia powinno być portfolio z realizacjami – dzięki temu można dowiedzieć się, czy któraś z reklam tworzonych przez agencję została zauważona przez większą grupę ludzi, czy były to wyłącznie produkcje lokalne. Nie trzeba znać się na tworzeniu filmów reklamowych, by móc ocenić czy nagrania wyglądają profesjonalnie, czy amatorsko. Sprawdź oferty producentów filmów reklamowych w naszym katalogu.




Agencja filmowa czy freelancer, kto sprawdzi się lepiej przy produkcji filmów reklamowych?

Wiele osób zastanawia się również nad współpracą z freelancerami, czyli tzw. „wolnymi strzelcami” niezwiązanymi z żadną agencją. Czy to dobry pomysł w zakresie zlecenia filmu reklamowego? Na pewno dużo tańszy i dobrze sprawdzi się przy mniejszych projektach. Zlecenie pracy agencji może odnieść natomiast sukces w przypadku skomplikowanych przedsięwzięć w których potrzebne są duże zasoby (aktorzy, studio, pirotechnika itp.)

Kryterium Agencja Filmowa Freelancer
Zalety
Skonsolidowana ekipa Agencja ma dostęp do różnych specjalistów, w tym reżyserów, operatorów, montażystów i innych profesjonalistów, co może zapewnić wysoką jakość produkcji. Freelancerzy mogą mieć ograniczone zasoby w porównaniu do agencji filmowej.
Wyższa jakość produkcji Agencje filmowe często mają dostęp do najnowszego sprzętu i technologii, co może przekładać się na wyższą jakość produkcji. Freelancerzy mogą nie mieć tak nowoczesnego sprzętu ani dostępu do zaawansowanych technologii.
Doświadczenie Agencje filmowe zwykle mają duże doświadczenie w branży filmowej i mogą dostarczyć wartościowe pomysły i koncepcje. Freelancerzy mogą być mniej doświadczeni niż cały zespoł agencji.
Skalowalność Agencje filmowe mogą obsłużyć większe projekty, które wymagają większej liczby pracowników i zasobów. Freelancerzy są zazwyczaj odpowiedni do mniejszych projektów.
Wady
Wyższy koszt Usługi agencji filmowej są zazwyczaj droższe niż wynajęcie jednego freelancera. Freelancerzy mogą być tańszą opcją, jeśli budżet jest ograniczony.
Mniejsza elastyczność Agencje filmowe mogą być mniej elastyczne w dostosowywaniu się do niewielkich zmian w projekcie. Freelancerzy są często bardziej elastyczni i mogą łatwiej reagować na zmiany.
Dłuższy czas realizacji Prace nad projektem w agencji filmowej mogą trwać dłużej ze względu na procesy organizacyjne i współpracę wielu specjalistów. Freelancerzy mogą zakończyć projekt szybciej ze względu na mniejszą liczbę osób zaangażowanych w produkcję.
Mniej zasobów Agencje filmowe mogą mieć ograniczoną dostępność w określonym terminie ze względu na inne projekty. Freelancerzy mogą być bardziej dostępni, ale mogą mieć ograniczoną dostępność w okresach wysokiego popytu.



O co spytać filmowca - lista przykładowych pytań

  1. Czy posiadacie przykłady wcześniejszych projektów filmowych? Jakie macie doświadczenie w tworzeniu filmów reklamowych? Ile projektów udało się zrealizować a ile zakończyło się niepowodzeniem?

  2. Czy możecie dostarczyć referencje od wcześniejszych klientów? Jakie są opinie innych firm lub klientów na temat waszych usług?

  3. Jakie kroki podejmujecie, aby zrozumieć naszą branżę i produkt? Czy zadajecie pytania i prowadzicie badania?

  4. Jakie zasoby techniczne i sprzętowe posiadacie do realizacji projektów filmowych?

  5. Czy jesteście elastyczni pod względem dostępności i dostosowania się do naszych potrzeb? Jakie są wasze godziny pracy i polityka reakcji na awarie?

  6. Czy macie jasną politykę cenową? Czy cena jest konkurencyjna i mieści się w naszym budżecie?

  7. Czy rozumiecie nasze cele i przesłanie, które chcemy przekazać w filmie reklamowym?

  8. Proszę o opis procesu produkcji filmu reklamowego, abyśmy mogli zrozumieć, jak będziecie działać nad naszym projektem.

  9. Jakie są warunki dotyczące prawa autorskiego i licencji na materiały wykorzystywane w filmie reklamowym?

  10. Czy jesteście w stanie dostarczyć film w ustalonym terminie? Jakie są etapy produkcji i ostateczny termin dostarczenia filmu?

  11. Proszę o udostępnienie umowy lub warunków współpracy. Czy są one jasne i przejrzyste?

  12. Czy macie standardy jakościowe i procedury kontroli jakości?

  13. Jakie są wasze zasady dotyczące reklamacji i poprawek w przypadku niezadowolenia z projektu?



Oprócz tego warto oczywiście zapoznać się z opiniami na temat danej firmy. Nie należy sugerować się wyłącznie tymi zamieszczonymi na stronie internetowej. Najlepiej poszukać komentarzy w kilku niezależnych źródłach, dzięki temu otrzymamy lepszy pogląd na wizerunek firmy i odczucia klientów. Ostatnim etapem będzie bezpośrednie spotkanie, na którym dowiemy się, z kim tak naprawdę będziemy pracować. Równie ważne jak doświadczenie, jest porozumienie z pracownikami. Jeśli nie do końca zrozumieją czego oczekujemy, albo będą się ze wszystkim się zgadzać, dążąc jedynie do podpisania umowy, produkcji nie uratuje nawet najlepszy sprzęt.




Making of z filmu reklamowego – co to jest i czy warto kręcić?

„Making of” obejmuje to, czego nie widać w gotowym filmie. Pokazuje proces powstawania filmu reklamowego zza kulis – śmieszne wpadki, tysiące powtórzeń tej samej kwestii, pracę ekipy na planie lub sceny z przerw pomiędzy kolejnymi sesjami nagraniowymi. Zdarza się, że takie spoty powstają z przypadkowo nakręconych scen, jednak najczęściej tworzy się do tego osobny scenariusz i angażuje dodatkowego kamerzystę. Głównym celem publikowania scen typu „making of” jest ocieplenie wizerunku marki. To też świetny sposób na wsparcie kampanii i głównego filmu reklamowego, ale zazwyczaj nie stosuje się tego zabiegu w krótkich formach filmowych.




Produkcja filmów reklamowych – podsumowanie

Filmy reklamowe to niezwykle istotny element strategii marketingowej każdego większego przedsiębiorstwa. Nie tylko pokazują, co dana firma ma do zaoferowania, ale także budują więź z klientem, co zwiększa prawdopodobieństwo, że przy podejmowaniu decyzji wybierze markę, która dobrze mu się kojarzy. Na dobrze zrealizowany film reklamowy składają się wysoka jakość i doskonale poprowadzona narracja, która od początku przenosi odbiorcę do innego świata i zapada w pamięć na długi czas. Spot powinien wywoływać mocne emocje i skłaniać klienta do przemyśleń, co zagwarantuje, że reklama nie zginie wśród innych podobnych produkcji. Dobrze również, jeśli film reklamowy promuje poprawne zachowania społeczne, życzliwość wobec innych, bycie pomocnym czy dbanie o środowisko. Całość sprawia, że firma jest odbierana pozytywnie, mając jednocześnie wkład w kształtowanie postaw całego społeczeństwa.