W dzisiejszym dynamicznym świecie, wizualna estetyka i przyciągajacy uwagę przekaz odgrywają kluczową rolę w przekazywaniu informacji. Tworzenie filmów wizerunkowych stało się nieodłącznym narzędziem w dziedzinie marketingu, komunikacji i kreowania wizerunku.
W niniejszym tekście przyjrzymy się dokładniej tematowi filmów wizualnych.
Przedsiębiorstwa, nawet te małe, prężnie działają na portalach społecznościowych, posiadają swoje strony internetowe i piszą blogi. Wszystko po to, by klienci zauważali, że są na rynku. Co zrobić, aby wyróżnić się z tłumu? Jak pokazać innym, że jest się lepszym? Z pomocą przychodzi film wizerunkowy. Słowem wyjaśnienia nie są to do końca filmy reklamowe.
Ich celem jest przedstawienie firmy, a nie danego produktu. Powstały materiał prezentuje jej działania i zachęca odbiorcę do współpracy. Nagranie pozwala przedstawić wizerunek przedsiębiorstwa, ukazać jego zalety, najlepsze cechy. Filmy wizerunkowe firm to jedno z najpopularniejszych działań w świecie marketingu. Wybierając stronę danego przedsiębiorstwa można na niej zobaczyć filmik ukazujący ofertę danej marki. Nieważne czy to zakład produkcyjny czy też hotel. Każdy chce pokazać się w sieci i zareklamować pole swojego działania. Filmy korporacyjne są swego rodzaju audiowizualną wizytówką. Jest to nowoczesny odpowiednik zakładki „o nas”.
Znajdź producentów filmów wizerunkowych w naszym Katalogu
Dla kogo film wizerunkowy?
Aby się rozwijać należy inwestować w swoją działalność. Wypływać na nowe wody, próbować różnych rozwiązań. Filmy wizerunkowe muszą pracować na zainteresowanie swoich klientów, po to, by myśleli oni o danej firmie w korzystny sposób. Budowanie marki to działania długofalowe. Wiarygodność zdobywa się latami, nie jednym dniem. Stworzenie filmu wizerunkowego pozwala umocnić pozycję przedsiębiorstwa na rynku. Dzięki tym działaniom pozyskuje się nowych klientów i partnerów biznesowych. Dobre relacje z otoczeniem dają szansę na dużo lepsze wyniki finansowe.
Jak wzbudzić zaufanie przyszłego klienta? Po pierwsze warto wyjść mu naprzeciw. Pokazać się od środka, ukazać światu swoje zasady działania, procesy produkcyjne czy usługowe, które są codziennością. Z tego też powodu tego rodzaju produkcja filmowa opiera się niejednokrotnie na ukazywaniu rzeczywistości danej marki. Pokazywaniu są nie tylko członkowie zarządu czy pracownicy, ale także zadowoleni klienci. Wideo wizerunkowe to rozpoznawalność marki. Działając w ten sposób można zwiększyć popularność marki lub po prostu firmowego projektu. Kolejne osoby, które spotykają się z nazwą nie przechodzą obok niej obojętnie. Po prostu działalność zostaje zauważona na rynku. Zwiększa się jej rozpoznawalność w Internecie.
Jak stworzyć skuteczny film wizerunkowy?
Powiedzmy sobie szczerze - nie jest to łatwe przedsięwzięcie. Należy dobrze się zastanowić przed jego zrealizowaniem. Co faktycznie powinna zawierać multimedialna prezentacja przedsiębiorstwa? Najważniejsze, by skupić się na konkretach. Jaki jest cel działania? Należy cały czas mieć na uwadze przeznaczenie działania, jakim jest video dla firm. Pozytywny wizerunek przedstawiany jest w nim poprzez ukazanie mocnych stron firmy. Przekaz musi być krótki, konkretny, czytelny. Powinien skupiać uwagę klienta od początku. Szczerość to ogromna zaleta. Coraz więcej przedsiębiorstw zapomina o etyce i odpowiedzialności za działania marki i ludzi w niej pracujących. Ukazanie tych zalet wzbudza zaufanie klienta. Pozwala stworzyć pozytywne skojarzenia. Autentyczność, realność jest bardzo ważna. Film wizerunkowy dla firm w subtelny sposób powinien wplatać w treści, reklamę działalności, którą właściciel firmy chce zaprezentować. Spokojny ton wypowiedzi narratora w połączeniu z delikatnym podkładem muzycznym może zdziałać wiele dobrego.
Film wizerunkowy - jaka długość materiału?
Jak wcześniej wspomnieliśmy film wizerunkowy nie powinien trwać długo - około jednej do dwóch minut. W sieci jest wiele nagrań, które trwają dużo dłużej. Klienci się niecierpliwią - zbyt długi film zniechęca do oglądania. Widz szybko się nudzi, nie wytrzymuje do końca nagrania. Tym sposobem przyszły kontrahent nie pozna wszystkich zalet przedsiębiorstwa. Nikt nie chce marnować czasu na bezsensowne, długie prezentacje, które nic ciekawego nie wnoszą do meritum. Właściciel firmy, czy też lektor mogą zaprezentować w kilku słowach wszystko to, co najważniejsze w nagraniu. Liczy się forma - proste ujęcie ukazujące codzienną pracę danej marki. Dobrze stworzony film wizerunkowy wzbudza pozytywne emocje. Wyrazu całości dodaje muzyka, głos lektora i pozytywna narracja. Dobre nagranie zapadnie w pamięć odbiorcy. Daje to szansę na pozyskanie nowego kontrahenta i rozwój swojej marki.
Przedsiębiorstwo kładące nacisk na swój rozwój powinno posiadać spoty reklamowe swojej marki. Warto poświęcić trochę gotówki, by zlecić stworzenie tego rozwiązanie profesjonaliście. Koszty nie są wysokie, a efekt może być bardzo korzystny dla danej firmy.
Znajdź producentów filmów wizerunkowych w naszym Katalogu
#filmywizerunkowe